v ä r m e

Kör två dagar i en smäll nu dåååå

Söndag: Sen kväll o tidig morgon, härlig blandning där! Bilen avgick 7.00 med maja o där morgonfodrade, mockade o fixade vi stallet tillsammans med pippi. Riktigt mysigt var det att vara själva med t-shirt, bus o fåglar, hehehe. Sen gick vi till ridhuset o kolla på ett par avsnitt av solsidan innan vi försökte oss på att åka 3 stycken på en trasig cykel, ni kan ju gissa hur det gick? Anledningen var att vi skulle kolla på pay and jump på terrängbanan samtidigt som man kunde försöka sig på att få liiite färg.. Sen hade vi även picknick i jacobs hage o gick på upptäcksfärd o annat bus, haha. Nu till tarzans aktivering, han fick sig ett styrkepass i pessoaselen + en bock då och då. Osv. Osv. Enligt mig låter det som en perfekt söndag helt utan söndagsångest!

Måndag: Red dressyr på banan med tarzan o pippi vilket gick bra från början o han var inte så spänd o lyssnade bra. Sen så tyckte pippi att jag skulle sitta upp på jacob och hjälpa henne lite. Han är en ganska svårriden ponny man måste ha tålamod med och behålla lugnet men jag tror att jag hittade några knappar o till slut så lossnade han. Jag ska rida honom på onsdag också :) När tarzan hade fått stått och varit rastlös i ett par minuter var det tidigare jobbet lite som bortblåst ;) varken jag eller tarzan orkade mer så efter ett par dugliga volter skrittade vi upp o jag åkte vidare mot fotbollsträning!


Bilder kommer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0